Kretanje

Kretanje

 Dolaskom proljeća dolazi do buđenja žive prirode, a neživa iznova dobiva svoj sjaj. Izlazimo više na svježi proljetni zrak, ispijamo kave na osunčanim terasama, uživamo u svim blagodatima koje nam sunce pruža i nerijetko se intenzivnije odlučujemo baviti sportom. 

Kako bi nam tijelo sve to moglo junački podnijeti nakon zimskog sna, bitno je da se opskrbi važnim mineralom koji je poznat kao “čuvar srca i krvnih žila”. Riječ je o magneziju koji pospješuje funkciju mišića kod povećane tjelesne aktivnosti te sprječava grčeve. Vrlo je važan i za zube i kosti. Preporučena dnevna doza iznosi 300 – 400mg. Povećava se potreba u slučaju trajnog stresa, jednolične prehrane i kod povećane tjelesne aktivnosti. 

Kao prirodni stimulans tijekom izloženosti psihofizičkim naporima tradicionalno se koristi guarana. Ta Južnoamerička biljka sadrži prirodan oblik kofeina koji ima brzo djelovanje, ali za razliku od prave kave djeluje dulje, čime osigurava organizmu ugodan osjećaj snage i zadovoljstva. Ne preporuča se trudnicama, dojiljama ni djeci. 

Na drugom mjestu kao prirodni se stimulansi nalaze i preparati s ekstraktom biljke ginko biloba. Ginko biloba poboljšava cirkulaciju, osobito u mozgu, te tako obnavlja sposobnost pamćenja, stoga ima velika ljekovita svojstva – pomaže kod vrtoglavice i problema s ravnotežom, protiv simptoma PMS-a, a smatra se korisnim i kod poremećaja pažnje i hiperaktivnosti kod djece uz napomenu da je obavezno savjetovanje s liječnikom. Riječ je o vrsti drveta koja trenutačno nema ni jednog srodnika, a smatra se živućim fosilom jer gotovo je identičan fosilima starim čak 270 milijuna godina. 

Nikako ne smijemo izostaviti prehranu koja mora biti raznolika i bogata sastojcima, osobito vitaminom C koji je snažan imunostimulator i veliki saveznik u borbi protiv virusnih i bakterijskih infekcija. Vitamin C prvi je otkrio i opisao mađarski biokemičar i nobelovac dr. Albert Szent-Györgyi koji je za to izuzetno otkriće 1937. g. dobio Nobelovu nagradu za medicinu. 

Zbog ubrzanog načina života, sve više posežemo za proteinskim pločicama koje su postale brz i jednostavan zamjenski obrok s relativno dobrim omjerom uloženog i dobivenog. Prvo što je potrebno jest usporediti broj kalorija sa svojim ciljevima. Pobrinite se da pločice sadrže više proteina od ugljikohidrata. No ako se konzumira neposredno nakon povećane tjelesne aktivnosti – treninga, onda si možete dopustiti nešto više ugljikohidrata budući da je u tom razdoblju glavni cilj unijeti visok sadržaj ugljikohidrata, a s manjom količinom masnoća. Kada se odlučite za pravu, takva proteinska pločica bit će daleko bolji izbor od bilo kojeg drugog brzog obroka iz usputne trgovine ili restorana brze hrane. Iz tog razloga uvijek pri ruci imajte bar dva ili tri komada koji će tako dobro popuniti onaj trenutak kada se ne možete dočepati“ cjelovitog obroka.